Noll tolerans

Godmorgon! 

 

Som många av ev er håller jag på med ett projekt, att gå ner i vikt. Jag har hittills tappat 16 kilo, eller nu är det 14 efter påsk…men hursom helst har jag gått ner en hel del. Men ska ner 10-15 kilo till. Är lite sugen på ådror och rutor:)

 

Sen efter nyår har jag stått lite stil, jag har tränat på mycket men har fuskat mer med kosten. Framför allt på helgerna då jag ätit lite som jag vill. Det funkar ju perfekt som livstil, att äta strikt på vardagar och fritt på helgen, då ligger jag kvar på min vikt och kan ändå njuta av god mat. Men det funkar inte om jag vill gå ner i vikt. Då måste jag kapa mer och det blir då helgerna. Missförstå mig rätt, helgerna handlar inte om att smälla i mig burgare och käka godis men ska jag tappa fett kan jag inte smälla i mig en stor linguine alle vongole, en 500 g grillad entrecote osv osv. 

 

Jag har kollat i min kalender när jag kunde ha en period som jag kunde köra strikt kost även under helgerna. Det är inte så lätt med tanke på mitt jobb. Jag skulle kunna köra strikt när som helst men kommer det leverantörer på besök eller om jag ska till Italien så är det ju väldigt tråkigt och kommer uppfattas väldigt konstigt om jag inte följer med ut, dricker vin och beställer kokt kyckling. 

 

Men nu har jag hittat den luckan i alla fall. Från igår den 4 april till onsdagen den 25 april. Då kör jag och Jenny noll tolerans och hård träning. 

 

Då kommer jag äta följande mån-sön. Jenny äter samma fast 50% av kolhydraterna och lite mindre protein. 

 

  • Frukost: Havregrynsgröt med frukt
  • Mellanmål 1:Keso/Kvarg/frukt/cashewnötter/riskakor & ägg
  • Lunch:150-200g Protein, 150-200g kolhydrater, 200-300g grönsaker
  • Mellanmål 2:Keso/Kvarg/frukt/cashewnötter/riskakor & ägg
  • Middag:150-200g Protein, 150-200g kolhydrater, 200-300g grönsaker
  • Kvällsmål:Kvarg och hallon. (Äter jag bara om jag är hungrig)

 

Jag kommer träna 4-6 gånger i veckan med fokus på flås men såklart en del styra också för att det är kul. Faktiskt börja fundera lite på om jag ska testa MMA. Kan inte låta bli att bli frestad att slänga runt folk i en bur, som en gladiator på 2000-talet:)

 

Just nu väger jag 102,5 kg men har nog samlat på mig rätt mycket vätska under påsk i Italien så om vi antar att jag ligger på 99-100 kg så är mitt mål att innan 25 april ligga på 95-97 kg. Spännande!

 

Mina inlägg kommer ändra lite fokus de här veckorna som kommer och det blir inte lika många goda pastarätter eller sånt men ska lägga upp lite mer kring min träning och även min kost. Man behöver inte alls äta tråkigt bara för att äta fettsnålt eller vad man nu kör för diet. Hoppas ni tycker det är kul att följa med på den här resan!

 

Ciao ciao

 

/Claudio

Claudio - Claudio Hjort - Claudiohjort - Italiana Food Selections - brännafett - clarion - diet - diettips - foodio - foodio.nu - hälsa - kost - kostcirkel - litefett - middagstips - strikt - träna - tränigstips - träning - vikt - viktnedgång - weightloss