Stone Town

(null)

Vilken dag det var igår! Vi vaknade upp på Constance Aiyana och var där fram till lunch. Efter lunch åkte vi den långa bilresan till Pemba flygplats, tar ca 1,5 timmar.
När vi kom fram fick vi höra att flyget är försenat/inställt. Alla sa lite olika men vi kom i alla fall iväg 17.45 istället för 16.15.

Väl framme på Zanzibar blev vi uppmötta av vår chaufför från hotellet vi ska bo på. Park Hyatt Zanzibar. Jag har aldrig varit mycket för såna hotell, Grand Hotel, Ritz Carlton, Park Hyatt...stora ofta ganska opersonliga lyxhotell. Jag gillar med personliga boutique hotell med 10-30 rum.
Men jag måste ändå säga att det var skönt att komma hit, servicen är på topp, rummet superfräsht och nu sitter vi och äter en riktigt god frukost.

Middagen igår åt vi på Emerson Spice som ska va en av de bättre lokala krogarna i stan.
Platsen var underbar, högst upp på taket mitt i stone town. Maten var lite av en besvikelse men vi hade en mysig kväll!

Nu ska vi tillsammans med en guide promenera runt i stone town, se gamla slavhandelsplatser, Freddie Mercurys hus OCH ÄTA STREET FOOD!

Ciao ciao

/Claudio

claudio - claudio hjort - foodio - foodio blogg - matblogg - semester - stone town - tanzania